Reklamačný poriadok pre internetový obchod
Pred uplatnením reklamácie pozorne preštudovať tento reklamačný poriadok
ÚVOD
Reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti internetového obchodu www.kocikyluna.sk (predávajúci) a jej zákazníkov (kupujúci) v oblasti uplatnenia reklamácie na dodaný tovar v prípade, ak vznikne na strane kupujúceho oprávnený dôvod k uplatneniu práv zo zodpovednosti za chyby predávaného tovaru. Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený len u predávajúceho, a ktorý je vlastníctvom kupujúceho. Tovar musí byť pri uplatnení reklamácie z hygienických dôvodov čistý resp. vyčistený, nezašpinený.
ZÁRUČNÁ DOBA
Záručná doba výrobkov je štandardne 24 mesiacov, pokiaľ nie je stanovené inak a začína plynúť od dátumu prevzatia tovaru kupujúcim. Záruka sa vzťahuje iba na výrobné vady.
VŠEOBECNÉ REKLAMAČNÉ PODMIENKY
Záruka sa nevzťahuje:
- na vady, ktoré vznikli nesprávnym používaním v rozpore s návodom na používanie (napr. nesprávnym ošetrovaním ,zanedbaním údržby) alebo iným nesprávnym konaním kupujúceho
- v prípade neodborných nedovolených zásahov a úprav na výrobku a ak priložený záručný list alebo doklad o kúpe tovaru nesie zjavné známky zmien údajov
- ak vada vznikla bežným opotrebením
- ak vada vznikla nadmerným opotrebovaním alebo mechanickým poškodením
- na vady spôsobené nesprávnym skladovaním
- na odtrhnuté časti (zipsy, kovové gombíky, popruhy), roztrhnutý textilný materiál, zlomené umelohmotné časti, tepelne poškodený tovar, tovar poškodený neúmerným fyzickým zaobchádzaním, zámerným poškodením tovaru
- na vady spôsobené vonkajšími vplyvmi ako sú nárazy a pády, vniknutie vody
- na škody vzniknuté živelnou udalosťou, násilným poškodením, vplyvom poveternostných podmienok, alebo prevádzkou v extrémnych alebo neobvyklých podmienkach
Reklamáciu je možné uznať za oprávnenú iba v prípade preukázania nasledujúcich skutočností:
- že sa vada vyskytla v záručnej dobe, za účelom preukázania tejto skutočnosti predloží kupujúci kópiu dokladu o kúpe tovaru a vyplnený záručný list
- že je výrobok vadný
- ak je reklamovaný tovar kompletný, čistý podľa hygienických predpisov a všeobecných hygienických zásad
- presné opísanie vady tovaru a ako došlo k vade
- meno, adresu zákazníka, e-mail, prípadne telefonický kontakt
MIESTO A SPÔSOB UPLATNENIA REKLAMÁCIE:
1. Zákazník môže uplatniť reklamáciu osobne priamo v prevádzke predávajúceho príp. poštou, zaslaním na adresu predajne: Predajňa Kočíky LUNA, Urxova 3, 08005 Prešov. Zásielku pošlite doporučene a poistenú na uvedenú adresu, keďže predávajúci neručí za jej prípadnú stratu. Ak zásielku pošlete s typom doručenia "na poštu" - nebude prevzatá. Nákup reklamovaného tovaru u predávajúceho preukazuje zákazník nákupným dokladom. Bez predloženia nákupného dokladu nie je možné zahájiť reklamačné konanie. Pozor: objednávka nie je nákupný doklad! Z kamennej predajne slúži ako doklad o kúpe "blok" z registračnej pokladne. Pri nákupe cez e-shop treba predložiť originál faktúru.
2. Predávajúci je povinný vydať zákazníkovi potvrdenie o tom, kedy právo zo zodpovednosti za chyby uplatnil, o spôsobe riešenia reklamácie, ako aj o prevedení prípadnej opravy a o dobe jej trvania.
3. Akonáhle zákazník uplatní niektoré z práv zodpovednosti za chyby tovaru, napríklad právo na odstránenie chyby či zľavu, je týmto prejavom viazaný a nemôže voľbu uplatneného práva meniť, pokiaľ sa nedohodne s predávajúcim inak.
LEHOTY NA UPLATNENIE REKLAMÁCIE:
Náklady spojené s prepravou reklamovaného tovaru si hradí kupujúci a nie predávajúci.
1. Právo zo zodpovednosti za chyby musí byť uplatnené v záručnej dobe. Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru.
2. Reklamačné konanie začína plynúť dňom doručenia všetkého potrebného k reklamácii a končí dňom odoslania vybavenej reklamácie zákazníkovi. Predávajúci rozhodne o oprávnenosti reklamácie najneskôr do 3 pracovných dní od obdržania reklamovaného tovaru. O výsledku informuje zákazníka prostredníctvom e-mailu, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne inak. V prípade neoprávnenej reklamácie bude tovar vrátený späť kupujúcemu spolu s príslušným stanoviskom.
3. Pokiaľ je výsledkom reklamačného konania výmena reklamovaného tovaru, začne bežať záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru. Pri výmene chybnej súčasti vzťahuje sa nová záručná doba na vymenenú súčasť.
MIESTO A SPÔSOB UPLATNENIA REKLAMÁCIE:
1. Zákazník môže uplatniť reklamáciu osobne priamo v prevádzke predávajúceho príp. poštou, zaslaním na adresu predajne: Predajňa Kočíky LUNA, Urxova 3, 08005 Prešov. Zásielku pošlite doporučene a poistenú na uvedenú adresu, keďže predávajúci neručí za jej prípadnú stratu. Ak zásielku pošlete s typom doručenia "na poštu" - nebude prevzatá. Nákup reklamovaného tovaru u predávajúceho preukazuje zákazník nákupným dokladom. Bez predloženia nákupného dokladu nie je možné zahájiť reklamačné konanie. Pozor: objednávka nie je nákupný doklad! Z kamennej predajne slúži ako doklad o kúpe "blok" z registračnej pokladne. Pri nákupe cez e-shop treba predložiť originál faktúru.
2. Predávajúci je povinný vydať zákazníkovi potvrdenie o tom, kedy právo zo zodpovednosti za chyby uplatnil, o spôsobe riešenia reklamácie, ako aj o prevedení prípadnej opravy a o dobe jej trvania.
3. Akonáhle zákazník uplatní niektoré z práv zodpovednosti za chyby tovaru, napríklad právo na odstránenie chyby či zľavu, je týmto prejavom viazaný a nemôže voľbu uplatneného práva meniť, pokiaľ sa nedohodne s predávajúcim inak.
LEHOTY NA UPLATNENIE REKLAMÁCIE:
Náklady spojené s prepravou reklamovaného tovaru si hradí kupujúci a nie predávajúci.
1. Právo zo zodpovednosti za chyby musí byť uplatnené v záručnej dobe. Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru.
2. Reklamačné konanie začína plynúť dňom doručenia všetkého potrebného k reklamácii a končí dňom odoslania vybavenej reklamácie zákazníkovi. Predávajúci rozhodne o oprávnenosti reklamácie najneskôr do 3 pracovných dní od obdržania reklamovaného tovaru. O výsledku informuje zákazníka prostredníctvom e-mailu, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne inak. V prípade neoprávnenej reklamácie bude tovar vrátený späť kupujúcemu spolu s príslušným stanoviskom.
3. Pokiaľ je výsledkom reklamačného konania výmena reklamovaného tovaru, začne bežať záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru. Pri výmene chybnej súčasti vzťahuje sa nová záručná doba na vymenenú súčasť.
Reklamačný formulár na stiahnutie tu
POVINNOSTI KUPUJÚCEHO PRI NÁKUPE CEZ INTERNET
Kupujúci je povinný po doručení objednaného tovaru, tovar rozbaliť, skontrolovať stav produktu a jeho funkčnosť. V prípade rozsiahleho poškodenia (roztrhnutý obal, deformácie a iné rozsiahle poškodenia) odporúčame zásielku neprebrať. Prípadné vady je potrebné ihneď nahlásiť našej firme.
V prípade reklamácie je kupujúci povinný najneskôr do 24 hodín od uvedeného stavu vadu- reklamáciu nahlásiť a výrobok nepoužívať.
Podmienkou uznania reklamácie je, že reklamovaný tovar musí byť zabalený v obale. Tovar zasielajte buď formou balíka alebo doporučene ako list. Odporúčame zásielku poslať doporučene a poistenú na adresu predajne, keďže predávajúci neručí za jeho prípadnú stratu. Pri zaslaní tovaru na dobierku nebude táto zásielka prijatá.
Za vady spôsobené prepravcom neručíme.
Náklady na prepravu reklamovaného tovaru smerom od kupujúceho ku predávajúcemu si hradí kupujúci. Poštovné a iné poplatky nevraciame. Spiatočnú prepravu po vybavení oprávnenej reklamácie hradí predávajúci.
V prípade, že dôjde k vade výrobku v záručnej dobe, má zákazník právo na odstránenie vady. V prípade, že je vada neodstrániteľná, nahradí dodávateľ zákazníkovi vadný výrobok novým, alebo po dohode – výrobkom iného typu, pričom dôjde k doplateniu alebo vráteniu cenového rozdielu.
V prípade neoprávnenej reklamácie bude tovar vrátený späť kupujúcemu s príslušným stanoviskom.
Reklamáciu tovaru vybavuje predávajúci bez zbytočného odkladu, najviac však do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie. Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej dobe vybavená výmenou tovaru za nový, potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.
Predávajúci upozorní kupujúceho o vybavení reklamácie telefonicky, formou SMS, alebo e-mailom a tovar odošle na vlastné náklady na adresu kupujúceho.
Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“). Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach: ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY (vrátenie tovaru)
- do 14 dní bez udania dôvodu
Tovar je potrebné vrátiť na adresu sídla spoločnosti v originálnom a nepoškodenom balení, kompletný nepoužitý a nepoškodený vrátane príslušenstva, záručného listu, návodu a originálu dokladu o kúpe - faktúry. Prepravné náklady pri vrátení výrobku hradí kupujúci. Tovar vrátený na spôsob dobierky neprijímame. Cena za tovar bude zákazníkovi vrátená bezodkladne po skontrolovaní vráteného tovaru najneskôr do 14 dní po obdržaní tovaru.
Formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy na stiahnutie tu
Dôležité upozornenie pre zákazníkov!
Záruka výrobku sa vzťahuje na zákazníka, s ktorým máme obchodný vzťah. Teda reklamovať tovar môže zákazník, ktorého meno je uvedené na faktúre. V prípade, ak reklamujete tovar "z druhej ruky" a vaše meno nie je uvedené na faktúre, treba na začatie reklamačného konania predložiť notársky overené splnomocnenie resp. kúpno-predajnú zmluvu, na základe ktorej ste tovar nadobudli. V kúpno-predajnej zmluve musí byť špecifikované, aký je postup pri riešení reklamácie, a kto je v prípade reklamácie oprávnený riešiť reklamáciu. V opačnom prípade odporúčame kontaktovať prvého majiteľa, aby vyriešil reklamáciu za vás.